Sercan ÇELİKBAŞ
Rusya İhracat Merkezi’nden yapılan açıklamaya göre, Trendyol platformunda ürünlerini sunan Rus şirketlerinin sayısı 2023’te birden ona çıktı. 2023’te açılan hem tüketicilerin hem de perakende zincir tedarikçilerinin ürünleri tanıyabileceği tarım sektörüne yönelik gösteri ve tatma pavilyonuyla kolaylaştırıldı.
Rus üreticiler platforma bebek maması, kahvaltılık gevrekler, atıştırmalıklar, soslar ve içeceklerin de aralarında bulunduğu 38 yeni ürün ekledi. Ayrıca beş yerli üreticinin, SALYUT ALKO LLC, SORDIS LLC, Tatspirtprom JSC, Vesna LLC, Private Brewery Afanasy LLC ürünleri artık METRO, Carrefour ve Shell gibi büyük Türk perakende zincirlerinde satışa sunulmaya da başlandı.
Popüler Türk Trendyol platformunda satışların başlamasıyla birlikte Rus ürünleri kısa sürede müşterilerin dikkatini ve beğenisini kazandı. Üreticiler, bazı ürünlerin yabancı alıcılardan beklenmeyen bir talep oluşturduğunu belirtiyor. Örneğin, Europroduct tarafından üretilen soslar sanal raflardan anında kayboluyor; stokların sürekli yenilenmesi gerekiyor. NPO BIT’in bebek maması Türk ebeveynler arasında talep yarattığı vurgulandı.
Konuyla ilgili açıklama yapan Rusya İhracat Merkezi Başkan Yardımcısı Andrey Solodov, “Türkiye’deki ana çevrimiçi tanıtım kanalları, geniş bir yerel tüketici yelpazesinde Rus ürünlerine ilişkin olumlu bir algı oluşmasını doğrudan etkileyen sosyal ağlar ve yazar blogları haline geldi. Yürütülen reklam kampanyaları sayesinde 2023 yılı toplam erişim 8,5 milyonu aştı. Program, çevrimiçi tanıtımın yanı sıra yerleşik ürünlerden numunelerin İstanbul’da kalıcı bir tadım ve gösterim pavilyonuna yerleştirilmesini, perakendedeki tadım etkinliklerinin ve distribütörlere yönelik sunumların yanı sıra pazaryerleri ve perakende zincirlerindeki listelemelerin finansmanını da sağlıyor.” dedi.
patronlardunyasi.com